4 September 2014 - Svampar och hästskor

Så här i hösttider och ett riktigt svamp år blir man nästan beroende av att gå ut och plocka alla naturens skatter. Både jag och min pojkvän kommer hem med svamp nästan varje dag, trots att vi inte kan så många sorter och bara plockar dom vi är helt säkra på. I förrgår hittade jag min första blomkålssvamp, blev superlycklig men kommer ta ett tag innan vi orkat i oss hela. Det jobbiga är bara att rensa den, tror man får bryta ner den i mindre bitar och skölja noga. Sedan ska jag göra frityrsmet och doppa den i. Har testat att göra glutenfri frityrsmet innan men inte lyckas, så får se om det går bättre denna gången. 
 
 
(Denna bilden på blomkålsvamp är lånad men jag har tappat bort källan. Den svampen jag hittade var dock ännu större)
 
Idag har jag även bakat kakor till min mamma. Hon satt igår och bläddrade i Sju sorters kakor och blev sugen på klassiska hästskor. Så jag gjorde några till henne, en glutenfrivariant såklart så att jag kan göra henne sällskap.
 
 
 
(även denna bilden är lånad, från hemmets journal)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0