Att fylla en tårta

Att fylla en tårta kan låta enkelt men det finns en del tips som gör det ännu enklare. Jag tänkte försöka visa er hur jag gör och vad jag brukar tänka på.

 

Jag börjar med att skiva upp bottnarna och lägga plastfolie i den formen jag använd när jag bakade bottnarna.

 

Efter det lägger jag första botten i formen och brer/spritsar ut den fyllning jag vill ha.

Sedan lägger jag dit nästa botten och gör likadant. Överst lägger jag den översta botten. Att man lägger tårtan i den formen man använde när man bakade tårtan gör att man får en bra kant runt hela tårtan som gör att fyllningen inte rinner ut

När tårtan sedan är fylld drar jag åt plastfolien runt tårtan och ställer den i kylen för att fyllningen jag stelna lite. Oftast låter jag den stå så över natten innan det är dags att spackla tårtan.

Visst verkar det enkelt? :)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0