23 Augusti 2014 - En väckarklocka för fröken duktig

Idag har jag insett vilken otrolig hög press jag har på mig själv och vill samtidigt be om ursäkt till min syster.
Häromdagen var hon på besök här och vi skulle äta pannkakor med hallonsylt. Vi stekte pannkakorna och jag gick sedan iväg för att duka. När vi sedan satte oss ner frågade min syster "varför har du sylten i den där burken?". Först fattade jag ingenting utan var tvungen och fråga vad hon menade. "varför har du inte sylten i orginalburken?" fortsatte hon. Jag funderade sedan en stund innan jag utbrast " Men lilla du. tror du verkligen att jag köper hallonsylt när man kan göra det själv?!".
 
Självklart kan man köpa hallonsylt! Och jag vet inte varför jag har fått för mig att jag måste göra allting själv. Det har blivit som en tävling. En tävling i att spara så mycket pengar som möjligt. En tävling om att ta vara på så mycket som möjligt av naturen. En tävling i att verka "duktig"...
 
Kanske beror det på att jag haft för lite att göra när jag gått hemma och varit sjukskriven under sommaren istället för att jobba. Kanske beror det på alla poddar jag haft tid att lyssna på. Kanske beror det bara på att jag är jag.
 
Snart börjar vardagen igen och jag hoppas att det i kombination med denna väckarklockan ska hjälpa mig att komma ifrån "fröken duktig"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0