Grillchill och kladdkaka

Ikväll blir det grillchill och härligt häng hos min bästa vän. Det är knytkalas och jag har fått den stora äran att stå för efterätten, så dagens projekt blir en sommarinspirerad kladdkaka med jordgubbar.
 
 
 
 
 

Kladdkaka
4 ägg
6 dl socker
3 dl glutenfritt mjöl
200 g smält smör
4 msk kakao
4 msk oboypulver
3 tsk vaniljsocker
1 tsk salt

Blanda ihop alla ingredienserna väl och häll i en smord form (med löstagbarkant). Grädda i 175C ca 30-40 minuter. Ta ut och låt svalna.

När kakan var klar smälte jag 200g choklad över ett vattenbad och la på kakan. Sedan toppade jag med några färska jordgubbar och lät sedan chokladen stela i kylskåp (så att jordgubbarna fastnade)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0