Nyttiga muffins

Idag fick jag för mig att göra ISOmuffins, ni trodde väl inte att jag skulle låta bli att baka för att jag kör en två veckors hälsoboost? Eftersom jag är jag så kunde jag inte låta bli att ändra lite i grundreceptet (a) men de är fortfarande ISO-godkända. De blev ju inte lika fina och goda som de söta cupcakesen jag brukar göra, men de blev helt okej. Och man känner sig faktiskt nyttig när man äter dem! :) inget gluten, inget socker och ingen mjölk. Helt perfekt! ISOmuffins 2 dl proteinpulver* 0.5 dl russin 3 ägg 30 sötmandlar 1 äpple Kanel Vispa upp äggen. Skala äpplet. Hacka äpplet och mandlarna. Rör ihop alla ingredienserna och klicka ut i formar. Grädda i 175C i ca 10-15 minuter. * kontrollera proteinpulvret så att det inte innehåller gluten. Jag använde ett pulver från herbalife, men det finns ju mängder med olika sorter och märken ute i hälsobutikerna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0