Dieter hit och dieter dit...

Nej jag tror inte på alla mirakeldieter som får dig smal och snygg på bara några veckor och som får kilona att försvinna lika lätt som godiset på lördagskvällen. Det kan funka ett tag men jag tror att de allra flesta snart ramlar tillbaka och kilona återkommer. Ändå känner jag att jag verkligen måste göra något. Min energi är helt slut och jag trivs inte med vad jag ser. Egentligen är jag inte ute efter att gå ner i vikt, utan bara hitta en hälsosammare livsstil. Så efter att ha kollat runt lite på nätet och pratat med min kära pojkvän har vi nu bestämt oss för att köra ISO-dieten i 2 veckor för att försöka komma bort från sötsug och få lite mer "riktig" enegi. ISO-dieten är inte enbart ett viktminskningt program utan strävar efter att ge en hälsosammare vardag. Det innebär att det inte finns så mycket förbjuden mat, utan det handlar snarare om att anpassa portionernas storlek. Att ISO-dieten är helt glutenfri är bara ett STORT plus. Det är dock inte helt mjölkfri, men det finns många recept som inte innehåller några mjölkprodukter. på www.isodieten.se kan du själv läsa mer. Jag vill därför förbereda er på att det kan komma en hel del ISO.recept den närmasta tiden. Dels för att det är mat som passar oss, men också för att hålla motivationen upp hos mig själv. Kanske blir ni också inspirerade och får tips och idéer? Dela i så fall gärna med er :) Så idag är tanken att det ska serveras Lax med grönsaker och egna potatischips. Om det blir gott eller ej återkommer jag med. Nu ska jag ställa mig vid spisen och påbörja denna två veckors period. Önska mig lycka till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0